- Kundcase
Kakelgallerian
Att fokusera på rätt sak ger avkastning.
Vi har jobbat med Kakelgallerian i 2 år, nedan jämför vi resultaten vi har skapat med resultaten innan.
2022 jämfört med 2020
- Kundcase
Kakelgallerian
Att fokusera på rätt sak ger avkastning.
Vi har jobbat med Kakelgallerian i 2 år, nedan jämför vi resultaten vi har skapat med resultaten innan.
2022 jämfört med 2020


"Vi hade varit kunder hos en utav dom största aktörerna på svenska marknaden inom SEO & Paid ads under 10 års tid. Genom ett byte till Extend Marketing kunde vi höja våran omsättning med över 100% och samtidigt ha kvar samma ROAS = Högre vinst. Grymt gäng som vet vad dom pysslar med, 5 av 5!"
– Marknadschef på Kakelgallerian
+321% annonsintäkter från Meta & Google Ads
Vi är stolta över att ha fått uppdraget att sköta kakelgallerians annonsering. Vi använde Meta ads och Google ads, två kraftfulla annonskanaler som hjälpte oss att rikta in oss till rätt publik och nå ut till fler potentiella kunder.
Tack vare vår strategi inom digital marknadsföring och vårt engagemang för att maximera våra kunders avkastning kunde vi ta kakelgallerians annonsintäkter till nya höjder.


+222% exponering
För Kakelgallerian är branding en viktig del av vår strategi för att nå ut till deras målgrupp och skapa en stark identitet. Vi tror att ett starkt varumärke är avgörande för att skapa långsiktig framgång, och att det är ett sätt att differentiera dem från konkurrenterna och skapa förtroende hos deras kunder. Branding och att synas är även en viktig del i Top funnel för att se över vilka kunder som är potentiella köpstarka kunder.
Därför har vi en strategi till att synas och växa som varumärke till deras målgrupp vilket ledde till en stor ökning i exponering.
+137% besök i fysisk butik
För Kakelgallerian var deras webshop vårat huvudsakliga fokus genom vår marknadsföringsstrategi. Samtidigt är deras butik i Kungens Kurva en stor del av deras verksamhet, där de möter kunder i person och erbjuder en personlig upplevelse och kan fysiskt visa upp ett stort del av deras sortiment.
För att säkerställa att den fysiska butiken bidrar till deras framgång har vi utvecklat strategier för Low funnel-marknadsföring. Vi har olika kampanjer med fokus att besöka deras butik, Där vi mäter antal personer som besöker butiken. Resultaten av dessa strategier har varit otroligt bra för Kakelgallerian.
