Vårt system
Vi kombinerar datan från samtliga kanaler för maximal effekt. Detta innebär att vi segmenterar målgrupper som sedan är synkas över alla kanaler och därmed når potentiella kunder genom hela köpresan oavsett plattform.

Google Ads

Meta Ads

Marketing Automations

Newsletter

Våra tre fokusområden
Segmentering
Lönsamhet & Tillväxt
Kommunikation
Segmentering
Målet med vårt segmenteringssystem är att dela in målgrupper efter exempelvis kön, stad eller liknande för att rekommendera produkter som är anpassade efter deras behov och preferenser genom utskick och annonser.
Genom att segmentera din målgrupp på detta sätt kan vi också bygga upp och nå ut till personer som liknar dina befintliga målgrupper, vilket hjälper dig att expandera din kundbas och öka din försäljning. Med denna metod kan vi anpassa vår marknadsföring för att bättre matcha dina kunders intressen och beteenden, vilket ger en mer personlig och relevant upplevelse för dina kunder. På så sätt kan vi hjälpa dig att bygga starka kundrelationer och öka din konkurrenskraft på marknaden.
Lönsamhet & Tillväxt
I vår marknadsföringsstrategi har vi alltid ett starkt fokus på att uppnå både lönsamhet och tillväxt för våra kunder. Vi strävar därför alltid efter att sätta en ROAS-nivå (Return On Ad Spend) som vi vet är lönsam för dig. Genom att analysera och optimera dina annonser, kan vi sedan skala upp de kampanjer som presterar över din break even-punkt och därmed öka din försäljning och vinst.
Eftersom våra kunder har olika förutsättningar och ambitioner, så skräddarsyr vi alltid vår strategi efter just din e-handel. Vi tar hänsyn till din målgrupp, dina produkter och din budget för att skapa en strategi som fungerar optimalt för just din verksamhet. På så sätt kan du vara säker på att du får en marknadsföringslösning som är skräddarsydd för att möta dina specifika behov och mål.
Kommunikation
Vi vet att kommunikation är avgörande för att uppnå bästa möjliga resultat för våra kunder. Därför håller vi en öppen och transparent kommunikation med regelbundna veckosamtal och kvartalsmöten för att säkerställa att vi förstår dina behov och mål.
Vi är alltid tillgängliga för att hjälpa till och svara på frågor genom telefonsamtal eller mail, och vi svarar alltid snabbt för att leverera de bästa resultaten för ditt företag. Genom samarbete och öppen kommunikation kan vi tillsammans uppnå dina mål och överträffa dina förväntningar.
Se oss gärna som en extern marknadsavdelning
Grunden bakom vårt system
Top funnel handlar om att nå ut till personer som inte känner till din e-handel och locka in potentiella kunder i säljcykeln genom att väcka deras intresse.
Vi använder olika annonseringsmetoder som videoannonsering för att mäta tittartid, brandingannonser för att mäta klick och lead form-annonser för att locka in nya prenumeranter från en kallare målgrupp.
Vi skapar också sökannonser på breda produktkategorier för att nå en bredare publik. När vi ser att personer visar intresse flyttar vi dem vidare till Mid Funnel.
Mid funnel handlar om att locka personer som visat intresse för dina produkter eller varumärke att utföra en handling som att exempelvis lägga till en produkt i sin kundvagn, prenumerera på nyhetsbrevet eller titta på en produktsida.
Low funnel handlar om att driva konverteringar genom att använda retargeting kampanjer genom samtliga annonskanaler.
När en person genomför ett köp placeras de sedan i början av mid funnel igen för att säkerställa att kunderna alltid finns kvar i säljcykeln.
Nyfiken och vill veta mer?
Boka in ett samtal med oss så berättar vi gärna mer i detalj.
Våra kunders utveckling sedan start:
Annonsering med fokus på lönsam tillväxt
Kommunikation = Resultat
Vår byrå är stolt över att vara en partner som prioriterar kommunikation och samarbete med våra kunder. Vi vet att öppen kommunikation och en ömsesidig förståelse för våra kunders behov är avgörande för att uppnå gemensamma mål och långsiktig framgång.